Kategórie

5 tipov ako začať s cvičením rozumne a efektívne

Začiatok tréningu a cvičenia je jedným z najlepších spôsobov, ako zostať zdravý a fit. Ako začiatočník musíte nájsť správnu cestu, ktorá budú smerovať k vášmu budúcemu úspechu. Cvičiť treba pravidelne, odhodlane a naplno, no zo začiatku je potrebné si zrátať svoje možnosti a postupovať rozumne.

Začnite zľahka

Odporúčanie odborníkov je 2 – 3 cvičenia v týždni, najmenej 30 minút denne. Ale pre niekoho, kto práve začína, je občas jednoduchšie cvičiť raz až dva krát do týždňa. Treba načúvať svojmu telu a zbytočne ho nezaskočiť nadmernou fyzickou aktivitou.

Nezabúdajte na strečing

Rozcvička nesmie chýbať! To platilo na hodine telesnej výchovy a rovnako je tomu aj v posilňovni. Po zahriatí by ste si mali roztiahnuť svaly a držať ich asi 15 sekúnd. Je menej pravdepodobné, že by ste sa pri strečingu zranili, ak sa vaše svaly už trochu zahrejú.

Striedajte rôzne cviky

Nezdržujte sa na rovnakých cvičeniach každý deň. Prejdite medzi štyrmi rôznymi druhmi cvičení, ktoré sú aeróbne, odporové (silové) cvičenie, flexibilita (ktorá zahŕňa jogu) a rovnováhu, čo je obzvlášť dôležité pre seniorov.

Poznajte svoju váhu a limity

Choďte na vybraný stroj a začnite s najnižšou hmotnosťou, skúste ho a pokračujte ďalej. Len neustále zvyšujte váhu, až kým nedosiahnete bod, v ktorom môžete urobiť iba jedno opakovanie alebo nemôžete urobiť nič. Akonáhle budete mať hmotnosť, s ktorou ste spokojní, neunáhlite sa s jej zvyšovaním. Nemali by ste ho zvyšovať o viac ako 10 percent za týždeň.

Vedieť, kedy si dať pauzu

Ak nedáte svojmu telu čas na to, aby ste regenerovali, výkon klesne a dostanete sa do začarovaného cyklu, z ktorého sa nikdy úplne nezotavíte. A ak máte po tréningu bolesti, vedzte, že tak to má byť. Nepoužívajte lieky proti bolesti, pretože to môže maskovať bolesť a spôsobiť skutočné poškodenie vášho tela. Nechajte vaše telo regenerovať prirodzenou cestou.

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*