Kategórie

Filter pevných častíc si vyžaduje údržbu! Viete, ako na to?

Filter pevných častíc, tiež známy ako DPF (Diesel Particulate Filter) je dôležitou súčasťou spaľovacieho motora. Jeho hlavnou funkciou je filtrovanie pevných častíc výfukových plynov. Aj napriek tomu, že filter pevných častíc nie je nevyhnutne potrebný k samotnému chodu motora, jazdiť bez neho sa nevypláca. Problém toho, že neprejdete emisnou kontrolou, vám môžu odobrať v krajinách EÚ aj samotný technický preukaz.

Sprísňujúce podmienky emisných noriem sú čoraz väčším strašiakom a prejsť emisnou kontrolou už nie je tak jednoduché, ako tomu bolo kedysi. Filtre pevných častíc sa začali do naftových motorov montovať už v roku 2000 po zavedení normy Euro 3. Vo veľkom však začali automobilky s montážou DPF filtrov až s príchodom prísnejšej normy Euro 4 a to v roku 2006.

Životnosť filtra pevných častíc

Samotný filter pevných častíc predstavuje celkom nákladnú položku, pričom jeho cena sa pohybuje v stovkách a v určitých prípadoch dokonca až v tisícoch eur. Samozrejme, že sa filter po určitom čase zanesie. To však neznamená, že je potrebné kupovať hneď nový. Repasom DPF filtra a dodržiavaním regeneračného procesu môžete zabrániť nechcenej investícii do nového filtra. Pritom cena za čistenie DPF filtra je niekoľkokrát nižšia ako výmena.

Nemusíte sa obávať, pokiaľ repas filtra zveríte skutočným odborníkom, efekt bude zaručený. Strojové čistenie DPF až na 98% pôvodného stavu je presne to, čo môžete od odborníkov za svoje peniaze očakávať. Dôležité je repasovať filter v pravidelných časových intervaloch. Prejsť emisnou kontrolou je so stále prísnejšími normami čoraz väčšou výzvou. V budúcnosti môžeme očakávať ďalšie sprísnenia emisných požiadaviek, preto je dôležité sa starať o pravidelnú údržbu filtra pevných častíc, ako aj ostatných súčastí motora, ktoré ovplyvňujú úspech čí prípadný neúspech na emisnej kontrole.

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*